Antakaa hakijoille palautetta!

asiakaspalaute

Leffalippua enemmän iso osa työnhakijoista tarvitsee palautetta hakuprosessista. Yhteisen vastuun nimessä kannustaisin lippujen sijaan työnantajia varaamaan kalenterista soittoajan niille, jotka kaipaavat vastauksia kysymykseen: Miksi minun hakemukseni ei edennyt prosessissa?

Eri medioissa on vilkkaasti jaettu ja kiitelty Descomin leffalippukamppista Ei kiitos –kirjeen yhteydessä. Ajatus oli kieltämättä kiva. Toivon kuitenkin, että työnantajat ja rekrytointiyritykset innostuvat tästä ennemminkin kehittämään uusia malleja työnhakijoiden huomioimiseen, kuin suoraan kopioimaan Descomin mallia. Sellaisia, joilla on oikeasti vaikuttavuutta ja merkitystä.

Kohta 15 vuotta rekrytoinnin kanssa työtä tehneenä, olen huomannut että useimmilla työnhakijoista on hirmuinen tarve oppia työnhausta lisää: Mitä osaamista puuttuu? Miltä CV:ni näyttää? Miten haastatteluni meni? Mitä voisin seuraavalla kerralla tehdä toisin?

Minusta tähän oppimiseen pitää kannustaa ja lähes ainoa tapa on saada palautetta rekrytoivalta taholta. Muuten homma menee puhtaasti arvailujen piikkiin.

VINKKI: Kun kalenterista varaa 2 tuntia palautteiden antoon, ilmoittaa tuon ajankohdan kiitoskirjeessä työnhakijoille ja varmistaa että on silloin itse hakemusten ääressä, ehtii antamaan hyvän panoksen useamman työnhakijan tuleviin hakuprosesseihin.

Pieni aikapanostus työnantajalle, iso apu monelle työnhakijalle.

Jos sitten vielä tämän lisäksi haluaa palkita hakijat leffaillalla, niin miksipä ei. Kunhan asiat tehdään oikeassa järjestyksessä.

 

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *